User persone su fiktivni likovi koji predstavljaju različite tipove korisnika koji koriste vaš proizvod ili uslugu. One pomažu timovima u razumijevanju potreba, ponašanja i ciljeva korisnika. Kroz ovaj blog, objasnit ćemo kako kreirati user personu i zašto je ona ključna za vaše poslovanje.
Koraci za Kreiranje User Persone
1. Prikupljanje Podataka Prvi korak u kreiranju user persone je prikupljanje podataka o vašim korisnicima. Ovi podaci mogu uključivati demografske informacije, ponašanje korisnika, njihove ciljeve i izazove. Koristite različite izvore za prikupljanje podataka, poput anketa, intervjua s korisnicima, analize podataka iz web stranica i aplikacija te povratne informacije od korisničke podrške (Cooper, Reimann, Cronin, & Noessel, 2014).
2. Analiza Podataka Nakon prikupljanja podataka, analizirajte ih kako biste identificirali obrasce i zajedničke karakteristike među korisnicima. Skupite sve relevantne informacije koje vam mogu pomoći u razumijevanju različitih tipova korisnika (Pruitt & Adlin, 2006).
3. Stvaranje User Persone Kreirajte nekoliko user persona na temelju prikupljenih podataka. Svaka persona treba sadržavati sljedeće elemente:
- Ime i kratki opis
- Demografske informacije (dob, spol, zanimanje, obrazovanje)
- Ciljevi i motivacije
- Izazovi i problemi
- Ponašanje i preferencije
- Citati ili izjave koje predstavljaju njihove stavove (Mulder & Yaar, 2006)
4. Korištenje User Persona Jednom kada kreirate user persone, koristite ih u različitim fazama razvoja proizvoda i marketinga:
- Dizajn proizvoda: Pomažu dizajnerima u kreiranju korisničkog iskustva koje zadovoljava potrebe korisnika (Cooper et al., 2014).
- Marketing strategija: Omogućuju marketinškim timovima da kreiraju ciljanje kampanje koje rezoniraju s korisnicima (Pruitt & Adlin, 2006).
- Razvoj sadržaja: Pomažu u kreiranju relevantnog sadržaja koji privlači i angažira korisnike (Mulder & Yaar, 2006).
Zašto su User Persone Važne?
1. Poboljšanje Korisničkog Iskustva Razumijevanjem potreba i preferencija vaših korisnika, možete kreirati proizvode i usluge koje pružaju bolje korisničko iskustvo (Cooper et al., 2014).
2. Efikasnija Marketinška Strategija User persone omogućuju marketinškim timovima da preciznije ciljaju svoje kampanje, što rezultira većim angažmanom i konverzijama (Pruitt & Adlin, 2006).
3. Bolje Komunikacije u Timu Korištenje user persona pomaže timovima da budu usklađeni i fokusirani na korisničke potrebe tijekom cijelog procesa razvoja proizvoda (Mulder & Yaar, 2006).
4. Povećanje Zadovoljstva Korisnika Kada su proizvodi i usluge prilagođeni potrebama korisnika, to povećava njihovo zadovoljstvo i lojalnost brendu (Cooper et al., 2014).
Zaključak
Kreiranje user persona je ključan korak u razumijevanju vaših korisnika i pružanju proizvoda i usluga koje zadovoljavaju njihove potrebe. Upotrebom persona, možete poboljšati korisničko iskustvo, razviti efikasnije marketinške strategije i povećati zadovoljstvo korisnika.
Autor: One Point Studio
Izvori
- Cooper, A., Reimann, R., Cronin, D., & Noessel, C. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design (4th ed.). Wiley.
- Pruitt, J., & Adlin, T. (2006). The Persona Lifecycle: Keeping People in Mind Throughout Product Design. Morgan Kaufmann.
- Mulder, S., & Yaar, Z. (2006). The User is Always Right: A Practical Guide to Creating and Using Personas for the Web. New Riders.